by Hundeheidi Tir Apr 01, 2008 3:51 pm
Elwira er også utrolig glad i å bade! Hun hopper utti uansett temperatur, og er også av den typen som legger seg ned i søledammer ogsmåpytter om hun har sjansen til det. Hun tok sitt første bad i januar, uten min vilje riktignok. Jeg var på skitur utenfor løypa, så hun gikk løs. Da finner hun selvfølgelig en bekk/ mindre elv og hopper ut
Tulla mi skjønner ikke at det er kaldt!
Om sommeren går vi mye oppe i marka, og finnes det alltiv tjern eller vann. Jeg pleier ha med vannapporten, så vi får trent på avlevering samtdig som Elwira (og jeg) har det knallgøy! En annen "lek" vi pleier at er å svømme om tapp. Både jeg og Elwira elsker vann, og svømming, og da blir det konkurranse. Det jeg gjør er å kaste en pinne eller apporten ut i vannet, holder igjen Elwira, på en måte "slenger" henne bakover, og så spurter jeg selv utti vannet med ett greit forsprang. Da kommer Wirra fort etter og vi svømmer begge to så fort vi klarer ut til pinnen/apporten. For å holde motivasjonen hennes oppe lar jeg omtrent alltid henne vinne. Det som har hendt er at jeg får tak i den først (og hun er veldig rask i vennet, så det faktisk ett strev :p) også kaster jeg den videre, da får hun den. Så en regel her er at det alltid er hun som vinner tilslutt.
En annen lek som er morsom er redningshundleken. Da har Elwira på selen, og svømmer ut å henter meg. Jeg tar tak i selen, og hun svømmer meg trygt i land. Dette har jeg også overført til andre personer, mer eller mindre kjente for Elwira. Det er ikke like stas å hente min venninne som meg, men hun syns det er morsomt nok. Når hun har gjort jobben sin er hun alltid utrolig stolt! Søta min
Det er jo også masse andre morsomme triks å være hunden i vann. Noen liker jo å dukke helt ned under vann (men hode og alt) og da kan det jo være gøy å se om de klarer å velge riktig gjenstand på bunnen. Masse gøy om man bruker fantasien!
Søn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1
» Vi er ny her:)
Tir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna
» Ny her,vi
Fre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen
» Mindre utgave av Golden retriever
Man Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten
» Mira !!
Lør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora
» Golden Retriver.
Fre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord
» Omplassering
Man Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina
» Hund og sykkel
Man Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy
» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Søn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy