Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
Hunder og drukningsfare. EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
Hunder og drukningsfare. EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
Hunder og drukningsfare. EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
Hunder og drukningsfare. EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
Hunder og drukningsfare. EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
Hunder og drukningsfare. EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
Hunder og drukningsfare. EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
Hunder og drukningsfare. EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Hunder og drukningsfare. EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 32 den Søn Okt 20, 2013 8:08 pm


    Hunder og drukningsfare.

    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Hunder og drukningsfare. Empty Hunder og drukningsfare.

    Poste by Peico Tir Jul 21, 2009 1:13 pm

    Hunden min elsker å svømme etter pinner, jobbe litt og få ros.
    Han pleier å ta pinnene på kortenden, så snu den slik at han drar den i land, hvis den er tung.
    Men denne gangen tok han stokken på tverre, det må ha vært noe understrøm eller noe, for stokken rullet, hunden slapp ikke, så rullet med. Vips var det alt som skulle til for å fylle vann i lungene. Hunden slapp stokken, kom seg i land. Dette var ikke langt ute, ikke dypt, så vi var da på vei for å hente han. Vi så med en gang at dette ikke var bra. Det kom rare lyder, han var fravikende, ikke noe kosete. Ikke ville han gå, brakk seg og prøvde å hoste, men fikk ikke til ordentlig. Jeg løftet han i bakparten å masserte brystet, dunket litt. Kom litt rap og mer brekking, men fikk ikke opp vann.
    Så fort han virket litt stabil kjørte vi til nærmeste dyrlege, som mente det ikke var noe å gjøre. Kjørte så hjem. Men en time senere var det helt klart noe som MÅTTE gjøres for hunden fikk ikke luft, hyperventilerte, øynene rullet, kastet opp, siklet randt, masse rare lyder som ikke skal være der. Så ringte en annen dyrlege som prøvde å få tak i en, uten å lykkes. Ringte så dyrlegevakta. Og da måtte vi komme med en gang. Mannan satt med hunden i baksetet og jeg kjørte som en gris de milene til dyrlegen.
    Hunden var litt bedre da vi kom frem, men har store smerter og masse vann i lungene, spesielt v. side.
    Han fikk antibiotika pga den store infeksjonsfaren, vanndrivende og smertestillende som han skal fortsette med i 5 dager.
    Han må ikke stresse, men ta det helt med ro de nærmeste dagene.


    Er det flere som har opplevd noe lignende? Jeg tror ikke jeg tørr å la han leke så mye i vann i fremtiden nå, men synd at et uhell skal ødelegge vanngladen også... Men tipper han er mer usikker på vann selv etter dette.

      Klokken er: Tor Mai 16, 2024 5:55 am