Vi har tenkt frem og tilbake å ha to hunder. Jeg husker valpetiden til Peico, jeg husker tissedammer, oppspiste aviser, oppspiste ledninger, ut om natta i -12 grader, sko som aldri var der jeg satt de fra meg osv.
Likevel er jeg valpesyk.
Så til dere som har mer enn en hund.
Hvordan er det å få hund nr to? Blir det noe ekstraarbeid jeg ikke har forespeilet meg?
Er det noen råd og tips jeg bør tenke over før jeg sier mitt bindende ja?
Jeg har bestemt meg for rase, og mamma og pappa til valpen. Men de er ikke parret enda. Så det er jo en liten stund frem.
Peico rekker å fylle to år! Tipper han er 25 mnd når valpen evt kommer.
Jeg har aldri hatt to hunder på en gang, men jeg har lånt hunder, jeg har besøk av hunder osv.
Men jeg forestiller meg at valpen og Peico blir samkjørte, at de sover sammen, går tur sammen, trener hver for seg, på hver sin dag, at jeg sosialiserer de sammen og en om gangen på omgang. De skal jo fungere sammen, men også kunne fungere adskilt. Jeg inbiller meg at det er lettere med hjemme alene, for min samvittighet, fordi jeg vet de har selskap i hverandre. Jeg vet det blir dyrere i mat, forsikring, vetterinær, vaksine osv. Men dog dobbel glede.
Så er det noe jeg har glemt? Det er jo alltid skygge bak idyllen.
Jeg vil ikke sitte her om 1 år å angre på at jeg kjøpte mer hund enn jeg kan takle, så derfor lager jeg denne tråden.
Det er sikkert flere som er i min situasjon også.
Så på forhånd takk!
Likevel er jeg valpesyk.
Så til dere som har mer enn en hund.
Hvordan er det å få hund nr to? Blir det noe ekstraarbeid jeg ikke har forespeilet meg?
Er det noen råd og tips jeg bør tenke over før jeg sier mitt bindende ja?
Jeg har bestemt meg for rase, og mamma og pappa til valpen. Men de er ikke parret enda. Så det er jo en liten stund frem.
Peico rekker å fylle to år! Tipper han er 25 mnd når valpen evt kommer.
Jeg har aldri hatt to hunder på en gang, men jeg har lånt hunder, jeg har besøk av hunder osv.
Men jeg forestiller meg at valpen og Peico blir samkjørte, at de sover sammen, går tur sammen, trener hver for seg, på hver sin dag, at jeg sosialiserer de sammen og en om gangen på omgang. De skal jo fungere sammen, men også kunne fungere adskilt. Jeg inbiller meg at det er lettere med hjemme alene, for min samvittighet, fordi jeg vet de har selskap i hverandre. Jeg vet det blir dyrere i mat, forsikring, vetterinær, vaksine osv. Men dog dobbel glede.
Så er det noe jeg har glemt? Det er jo alltid skygge bak idyllen.
Jeg vil ikke sitte her om 1 år å angre på at jeg kjøpte mer hund enn jeg kan takle, så derfor lager jeg denne tråden.
Det er sikkert flere som er i min situasjon også.
Så på forhånd takk!
Søn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1
» Vi er ny her:)
Tir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna
» Ny her,vi
Fre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen
» Mindre utgave av Golden retriever
Man Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten
» Mira !!
Lør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora
» Golden Retriver.
Fre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord
» Omplassering
Man Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina
» Hund og sykkel
Man Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy
» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Søn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy