Peico var en styrtvill valp, han var ikke "tam" da han kom hjem til oss, hadde stor bitetrang. Men foruten handsfrier, et par ledninger og en sko, så var det hundeleker det gikk utover, greit nok det. Han var uredd, nysgjerrig, alt var moro og helst skal det skje noe hele tiden.
Nå er valpen min 2,5 år. Han er veldig rolig og behagelig blitt. Han gidder ikke trasse så mye som før. Han er mye mer selvsikker. Og forstår tilsnakk.
Enda får han noen rapsuser, hvor han kjeder seg å pømsker ut ting. Han er jo bare unghunden.
Men at den valpen jeg hadde skulle blir så rolig, det hadde jeg aldri trodd.
Noen ganger savner jeg villstyringen og energien Peico hadde.
Tispa som er 5,5 og bodd her 1 år. Hun er mye mer vimsete og "valpete" enn Peico er, de er lik rase, har til og med lik mamma. Men ulik bakgrunn og oppdragelse.
Fordelen med voksne hunder er jo at du stoler mer på dem, lettere å ha dem med rundt. Hundene blir klokere for hvert år, så man kjenner dem bedre og forstår dem bedre om det er noe galt.
Nå ser jeg frem til gode år med to voksne hunder!
Nå er valpen min 2,5 år. Han er veldig rolig og behagelig blitt. Han gidder ikke trasse så mye som før. Han er mye mer selvsikker. Og forstår tilsnakk.
Enda får han noen rapsuser, hvor han kjeder seg å pømsker ut ting. Han er jo bare unghunden.
Men at den valpen jeg hadde skulle blir så rolig, det hadde jeg aldri trodd.
Noen ganger savner jeg villstyringen og energien Peico hadde.
Tispa som er 5,5 og bodd her 1 år. Hun er mye mer vimsete og "valpete" enn Peico er, de er lik rase, har til og med lik mamma. Men ulik bakgrunn og oppdragelse.
Fordelen med voksne hunder er jo at du stoler mer på dem, lettere å ha dem med rundt. Hundene blir klokere for hvert år, så man kjenner dem bedre og forstår dem bedre om det er noe galt.
Nå ser jeg frem til gode år med to voksne hunder!
Søn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1
» Vi er ny her:)
Tir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna
» Ny her,vi
Fre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen
» Mindre utgave av Golden retriever
Man Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten
» Mira !!
Lør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora
» Golden Retriver.
Fre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord
» Omplassering
Man Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina
» Hund og sykkel
Man Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy
» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Søn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy