Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
opprettere EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
opprettere EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
opprettere EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
opprettere EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
opprettere EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
opprettere EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
opprettere EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
opprettere EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
opprettere EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 2 brukere i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 2 Gjester

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 32 den Søn Okt 20, 2013 8:08 pm


3 posters

    opprettere

    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty opprettere

    Poste by Silje Elisabet Søn Okt 12, 2008 2:46 pm

    HEi!
    [i] Nok en gang har jeg vært inne og sett på valpekull, in love enda det er litt ofr tidlig å finne kull eller opprettere for den saks skyld. Men jeg var inne på retrieverklubben, der det er en rekke opprettere med kull, og planer om kull. Er det noen dere anbefaler? Så jeg kan gå evnt inn på deres hjemmesider og titte litt?
    Synes det er så utrolig mange flotte hjemmesider og bilder, og sommeren kan ikke komme fort nok for min del.. Like a Star @ heaven


    Er HD et veldig utbredt tilfelle på golden retrievere? ser i deres stamtavler at det er noen som måtte bli avlivet på grunnn av det, eller sees det ikke tidlig?
    Jeg har mange, rare spørsmål, men jeg vil så gjerne være forberedt! HAr allederde handlet inn en haug hundebøker som ligger og venter på meg:=) Wink

    *Silje*
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by swimzy Søn Okt 12, 2008 5:57 pm

    Det er kjempeflott at du stiller masse spørsmål!!

    Ja, dessverre er HD utbredt på golden retreivere.....derfor er det viktlig å se stamtavlen til foreldrene til valpen, for å se at det har vært hdfritt helt bak til besteforeldre, kanskje til å med oldeforeldre....det er viktig, for det ligger familiært!!

    Jeg kjøpte min odin ifra Exons familieoppdrett.....det vil si at de ikke driver slik stort, men har kull inniblant og de er en del av familien, vokser opp sammen med dem å blir sosialisert med folk å de lever ikke i bur som de kanskje hadde gjort på kennel.....men jeg vil råde deg til å ta kontakt med flere oppdrettere du syntes ser ålreite ut, og snakke med dem, spørr de om absolutt alt mulig du lurer på, og så kan du følge med og kanskje du til å med da får fulgt med på både svangerskap, fødsel og oppvekst for din valp, det hadde jeg syntes jeg hadde vøært utrolig gøy!! :-D
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Man Okt 13, 2008 10:48 pm

    Ja, det er liksom planen min å ta del i valpens liv fra den er født;) Enig med deg at valper i bur, er ikke noe jeg vil ha liksom! Huff, ja HD er ikke noe spøk! Kjenner til mange som hat måtte avlive hundene sine på grunn av det! Det er trist!

    Svigerinnen min henter seg en valp nå i november, og hun har hatt en tett oppfølging på mail og telefon, og man blir mye tryggere før ett evnt kjøp da- og jeg som er uerfaren trenger litt info før jeg bestemmer meg:)

    Ang kattene, så har jeg to stk, gutt og jente på halvannet år, i utgangspunktet er de ikke særlig gode venner seg i mellom, så da det kommer en hund er jeg redd det renner over for dem. men det er bare å håpe de blir venner;)

    (Kommer fortsatt ikke over at du bor ved Svingvoll, moro at det var så i nærheten)

    *Silje*
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Søn Okt 19, 2008 5:45 pm

    Hei! Ang HD er det jo da greit at helt bak til besteforeldre, kanskje tilogmed oldeforeldre er friske fra denne sykdommen, men hva med øvesykdommer som Golden Retrievere er utsatt for? Gjelder det samme med de?
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by swimzy Man Okt 20, 2008 3:59 pm

    ja, jeg regner med at det gjelder det samme der, så sjekk helt tilbake ang det med all sykdom i familien til valpene....

    Ja, er utrolig kult vi bor jo så nærme hverandre Very Happy
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Man Okt 20, 2008 8:16 pm

    Ja det er praktisk det, å ha noen med samme rasen i nærheten!

    ja, jeg er så nysgjerrig så mye, men det er masse å sette seg inn i enda det er en god stund det er aktuelt med anskaffelse av hund;)

    Svigerinnen mon henter en Bernervalp om 4 uker, så det går i hundesnakking om dagen! in love

    Da du fikk valp, hadde du bur til valpen da? Svigerinnen min ble anbefalt å ha den i bur da hun skal bort osv, for da blir det valpens "hus" og den vil derfor ikke gjøre ifra seg i buret?

    Jeg har enda ikke fått alle hundebøkene mine, rene pensummet i sykepleien jeg har bestilt, men greit å være forberedt Shocked
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Peico Ons Okt 22, 2008 12:42 am

    Jeg ser det er mange meninger om bur og burbruk. Før jeg fikk terrier hadde jeg aldri bur, men hadde valpen på soverommet, og der var den da jeg var borte. Det gikk uproblematisk.

    Men nå som jeg har terrier så krevde den ene min bur, den andre klarer seg fint uten. Så nå har jeg et lite soverom til hundene, hvor de er om natta og om dagen, da har de et vindu å se ut av, de har sengene sine og et bord å ligge på. (terrier liker å ligge i høyden)

    Jeg synes du skal ha bur i bilen, så får du føle deg frem! Det med bur er sjeldent nødvendig, altså noe en MÅ HA! Men som sagt, kos med valpen, se hvordan den er, roer den seg ikke så trives den kanskje i bur, men de fleste golden trives best uten!
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Tor Okt 23, 2008 6:34 pm

    Oki, ja jeg må nok uansett vente og se hvordan valpen oppfører seg.. for jeg har igrunn plass til den i hele huset, vil ikke ha en hund som bare må stå i gangen hele dagen, men i begynnelsen skal jeg avgrense huset litt, så den ikke biter istykker sofaer osv..

    Det blir spennende da, og masse å planlegge;) Men som sagt tidligere er jeg litt tidlig ute, da det uansett ikke blir før til sommerferien;) in love
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by swimzy Tor Okt 23, 2008 8:47 pm

    Men det er flott at du tenker tidlig på ting, viser jo bare at du er flink til å planlegge å at du har ttenkt grundig over at det er virkelig dette du ønsker deg!!

    Her i huset har hunden vår tilgang over alt, bortsett ifra soverommet vårt, å det er av den enkle grunnen til at vi har så bratt trapp, at hunden vår ikke får gått opp trappa....ellers hadde han sovet på soverommet vårt hver natt, det syntes jeg hadde vørt koselig!! Han sov i sengen vår den første uka, men han la seg fort i sin egen seng på gulvet tterhvert!
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Søn Okt 26, 2008 12:24 pm

    Ja, men jeg tenker å avgrenase det da jeg ikke er hjemme, i allefall til han blir rolig og ikke går løs på møbler osv;)
    Jeg kan egentlig ha den på soverommet, men samboeren nekter å ha kattene i senga og da tviler jeg på om valpen får lov.. Sad
    Men, han skal bo rett utenfor da;)

    Ja, jeg fikk ett lass med hundebøker i posten på fredag;) Så nå har jeg masse å lese og kose meg med frem til sommeren;=
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by swimzy Man Okt 27, 2008 5:05 pm

    Så spennendes da:-D

    Hvilken type hundebøker har du kjøpt deg??
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Peico Søn Nov 02, 2008 4:00 pm

    Jeg synes alle potensielle valpekjøpere skal være tidlig ute som deg, for det er mye å tenke på, bedre å være føre var, godt forberedt! Jeg er sikker på at valpen får det perfekt hos deg.
    Mine hunder er ikke mer i bur, siden vi har flyttet har jeg avsatt et eget rom til dem som de bor på. Min første hund oppfører seg bedre når som de er to:)
    Silje Elisabet
    Silje Elisabet


    Antall Innlegg : 62
    Join date : 10.10.2008
    Age : 37
    Bosted : oppland

    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Silje Elisabet Tir Nov 04, 2008 10:40 pm

    Ja, jeg har kjøpt mange bøker, men har lånt bort de fleste til svigerinnen min som henter valp 15 nov:=)

    Ja, jeg har kontakt med noen oppdrettere nå, men skal gå veien innom retrieverklubben først, for å være sikker;)

    Ja, jeg er så klar for hund, men skal forberede meg masse mer i tiden fremover. SÅ får jeg bare glede meg over solstrålen da den kommer, med dens engeldråper, noe som er sjarmerende på parketten i tiden fremover;) flørtete

    Sponsored content


    opprettere Empty Re: opprettere

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Fre Mai 17, 2024 11:56 am