Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
Gå fint. EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
Gå fint. EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
Gå fint. EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
Gå fint. EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
Gå fint. EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
Gå fint. EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
Gå fint. EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
Gå fint. EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Gå fint. EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 3 brukere i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 3 Gjester

Ingen

[ View the whole list ]

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 74 den Ons Sep 25, 2024 9:48 pm

3 posters

Gå fint.

GuttaBoyz

Antall Innlegg : 238

Gå fint. Empty Gå fint.

Poste by GuttaBoyz Man Mar 31, 2008 11:36 am

Jeg sliter veldig med gå fint treningen. Og med 2 store og sterke gutter orker jeg nå ikke mer. Jeg har prøvd stopp-vent-ros-gå videre opplegget, men det virker bare ikke for oss. Det virker som Nemo ikke kobler sammen de tingene. Jeg vet snart ikke hva jeg skal prøve. Det er så synd det er sånn, for jeg orker faktisk ikke å gå så mye turer med de som jeg har lyst til. Og sånn vil jeg ikke ha det!Sad
    Hvilke metoder har dere brukt?
    Noen som har noen gode tips?

Torunn.
    Hundeheidi
    Hundeheidi

Antall Innlegg : 21

Gå fint. Empty Re: Gå fint.

Poste by Hundeheidi Tir Apr 01, 2008 4:49 pm

Jeg brukte selv stopp og vent metoden, men har selv hatt problemer med den metoden på andre hunder. Det jeg også har brukt er halvstrupp og ett løst nøkk med kobbelet når hunden drar. Ikke hart, bare ett merkbart nykk. Når du bruker halvstrup strammer det, men ikke nok til å kvele hunden, eller gjøre så det blir noe vondt. Det er bare litt ubehagelig, men det er nok lyden som er mest ubehagelig vil jeg tro (lyden av den kjettingdelen på kobbelet når det strammes). Detta har bungert fint på de jeg har prøvd det på. Det viktige er å være konsekvent, og ikke dra hardt, bare dette nykket (men det må jo være merkbart). Også er ros veldig viktig når hunden går pent da! MASSE ros til godguttene når de er flinke Very Happy

Et annet alternativ er jo å gå til annskaffelse av en klikker, og bruke denne under trening. Når hunden går som du vil klikker du og belønner. Etterhvert vil hunden forså at det er når den går pent at han får godbit og belønning. Draing og trekking fører ingen vei. Det er viktig at du viser, trekking = negativt for hunden (ubehag, kommer ingen vei eller ingen godbit), gå pent = kjempe morro og positivt (godbit, gå videre, leking, ros osv..). Om du er konsekvent med klikker og godbit når hunden går pent kommer den etterhvert til å forstå hva du vil, og da vil de gå pent så lenge det lønner seg. Bare ikke gi deg, stå på!

Om du ikke orker trene hele tiden eller bare vil ha en god, lang tur uten trening og fokus på trekking bruk en sele. Da blir det ikke fult så ubehagelig for deg, og ikke for hundene heller. Hundene belastes på en helt annen måte enn med halsbånd. Lær hundene at sele = få lov til å trekke, snuse og være ramp, og halbånd = gå pent, og ikke noe tull.

Om du fremdeles har problemer med trekking er grime ett godt alternativ. Det er en grime som går over snuteparti og gjør det vanskeligere for hunden å trekke, dessuten er det ikke veldig behaglig for dem.

Lykke til! king
    GuttaBoyz

Antall Innlegg : 238

Poste by GuttaBoyz Tir Apr 01, 2008 6:41 pm

Takk for et utfyllende bra svar. klem Har tenkt å finne frem klikkeren igjen og prøve med den ja. Halvstrup bruker jeg til vanlig, men de trekker like ille med det.Razz
    Bruker sele når de kan trekke ja.
    Jeg skal ta meg noen klikkerturer, så komme tilbake med oppdateringer hvis dere vil?
    Hundeheidi
    Hundeheidi

Antall Innlegg : 21

Poste by Hundeheidi Tir Apr 01, 2008 6:44 pm

Kom gjerne med oppdatteringer! Smile Er spennende å høre hvordan det går med dere.
    swimzy
    swimzy
    Admin

Antall Innlegg : 675

Poste by swimzy Ons Apr 02, 2008 7:14 pm

Jeg har akkurat det samme problemet med odin, å det er frytelig slitsomt å det gjør at å gå tur med han ikke er gøy lengre!!

Men vi har begynt å bruke snutebånd en liten stund i begynnelsen av turen, så når han er har gått pent litt, tar vi av snutebåndet så får han gå i det vanlige halsbåndet....Og det har hjulpet masse. Han går som regel veldig flint nå, så det er ikke så ofte jeg trenger snutebåndet lengre.....det er en nødløsning for en periode!!

Det er å anbefale, jeg ble anbefalt det av dyrlegen faktisk!!

Sponsored content

Poste by Sponsored content

Klokken er: Søn Nov 24, 2024 3:53 am