Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
Valp til voksen EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
Valp til voksen EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
Valp til voksen EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
Valp til voksen EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
Valp til voksen EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
Valp til voksen EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
Valp til voksen EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
Valp til voksen EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Valp til voksen EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 32 den Søn Okt 20, 2013 8:08 pm


3 posters

    Valp til voksen

    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Valp til voksen Empty Valp til voksen

    Poste by Peico Søn Mar 09, 2008 4:39 pm

    Når man får valp i hus så har man mange tanker, den skal ikke bli sånn, ikke gjøre slik eller ikke trene datt!
    Så har menneskene kjempe mange tanker om hvordan kose valpen, hvordan trene unghunden, hvordan takle puberteten.

    Man trener og oppdrar valpen av beste evne.

    Men en dag er hunden voksen.
    Ble forventningene som tenkt?
    Er dere like flinke å trene når hunden er blitt voksen? eller dabber det av?
    Er dere like tålmodig med den voksne hund eller blir dere mer kravstore mot deres firbente venn "du burde vite....."

    Jeg spør bare helt hypotetisk:)
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Valp til voksen Empty Her er mine svar

    Poste by Marita & Vesla Man Mar 10, 2008 5:24 pm

    Jeg hadde vell egentlige ikke noe forventninger da. Siden jeg mer var innmari stolt over og få egen hund, og synes bare å gå tur med hunden var gøyere fremfor trening (som det fortsatt kan være, men gøy med trening å). Og da tenkte jeg mer :nå er det nå, enn hvordan blir det da og da.

    Vi trente jo selvsagt. Men med hjelp, men nå takler vi de fleste (ikke alle) hindringene selv. Og får og være ærlig så settes det større krav nå enn før.
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Valp til voksen Empty MEstre hinder

    Poste by Peico Tor Mar 13, 2008 10:18 pm

    Som svar til Vesla, så er det etter min erfaring uansett hvor mange hunder man har hatt før, at en møter hinder.
    Andre problemer/ utfordringer enn man har møtt før.
    Det å spørre om hjelp er ikke nederlag men styrke!
    Og det er de små feil, eller kunskaper om å løse ting på andre måter en vokser på Very Happy
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Marita & Vesla Fre Mar 14, 2008 11:06 am

    Jeg sa ikke at vi taklet alle hindringer uten hjelp, men mange av dem. Jeg merker selv jeg spør litt mye av og til. I enkelte tilfeller opptil flere ganger om samme ting, spessielt på trening. Der de har mer erfaringer enn de her hjemme har.

    Eller missfårstod jeg nå?
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Valp til voksen Empty Hei Marit

    Poste by Peico Fre Mar 14, 2008 6:56 pm

    Marita & Vesla skrev:Jeg sa ikke at vi taklet alle hindringer uten hjelp, men mange av dem. Jeg merker selv jeg spør litt mye av og til. I enkelte tilfeller opptil flere ganger om samme ting, spessielt på trening. Der de har mer erfaringer enn de her hjemme har.

    Eller missfårstod jeg nå?

    Jeg forsto at du ikke klarer alle utfordringer,men mange, og på det mente jeg at sånn er det for oss alle, man blir aldri utlært:)
    Det er kjempe fint at du spør og graver, på den måten blir du en god hundefører:)

    Lykke til! king
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Marita & Vesla Fre Mar 14, 2008 7:06 pm

    Takk Very Happy
    Hundeheidi
    Hundeheidi


    Antall Innlegg : 21
    Join date : 31.03.2008
    Age : 33
    Bosted : Drammen

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Hundeheidi Tir Apr 01, 2008 4:32 pm

    Planen med Elwira var egentlig å få en turkompiss og en konkurranse og treningshund. konkurransehund ble det ikke av henne, men det er nok fordi jeg ikke klarer å motivere skikkelig! Ellers har hun blitt en "lettere" hund enn jeg hadde regna med. Jeg var forbredt på en tøff valpetid, og en skikkelig slitsom pubertetsfrøken.Veel, ingen av delene kom. Elwira har faktisk vært rolig og grei hele tiden (selv om hun kan være innmarri frekk, men hvem kan ikke det? tongue ). Det eneste hun har gjort galt i de fire årene er å dele en 50 lapp i to med tenna, drømmehund! Hehe..
    Treningen har ikke blitt sånn jeg hadde håpet. Det skyldes nok at Elwira kun er med på å trene når hun selv vil, aldri ellers.. Og da er det også ikke alle øvelsene som passe for henne den dagen, ikke lett det der nei. Turhunden har hun virkelig blitt som forventet! Vi har vel klart de kravene jeg satt til meg selv før jeg kjøpte henne, og kanskje blitt enda flinkere med skogturer og fjellturer.
    Jeg vil vel si at jeg aldri har trengt å gå inn og være så konsekvent med henne. Om det er noe hun har gjort feil holder ett rolig nei, også skjer det aldri igjen. Konsekvent er jeg vel i trening, og der det trengs men det er sjeldent. Høres merkelig ut, men ja..


    Er jeg egentlig innenfor tema nå? Ble plutselig usikker Rolling Eyes
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Peico Tir Apr 01, 2008 10:25 pm

    Hundeheidi skrev:Planen med Elwira var egentlig å få en turkompiss og en konkurranse og treningshund. konkurransehund ble det ikke av henne, men det er nok fordi jeg ikke klarer å motivere skikkelig! Ellers har hun blitt en "lettere" hund enn jeg hadde regna med. Jeg var forbredt på en tøff valpetid, og en skikkelig slitsom pubertetsfrøken.Veel, ingen av delene kom. Elwira har faktisk vært rolig og grei hele tiden (selv om hun kan være innmarri frekk, men hvem kan ikke det? tongue ). Det eneste hun har gjort galt i de fire årene er å dele en 50 lapp i to med tenna, drømmehund! Hehe..
    Treningen har ikke blitt sånn jeg hadde håpet. Det skyldes nok at Elwira kun er med på å trene når hun selv vil, aldri ellers.. Og da er det også ikke alle øvelsene som passe for henne den dagen, ikke lett det der nei. Turhunden har hun virkelig blitt som forventet! Vi har vel klart de kravene jeg satt til meg selv før jeg kjøpte henne, og kanskje blitt enda flinkere med skogturer og fjellturer.
    Jeg vil vel si at jeg aldri har trengt å gå inn og være så konsekvent med henne. Om det er noe hun har gjort feil holder ett rolig nei, også skjer det aldri igjen. Konsekvent er jeg vel i trening, og der det trengs men det er sjeldent. Høres merkelig ut, men ja..


    Er jeg egentlig innenfor tema nå? Ble plutselig usikker Rolling Eyes

    Elwira høres ut som ei frøken som har staheten og egenrådigheten! Vil jeg ikke, nei så vil jeg ikke!
    Hvis du er interesert i trening kan du trene på motivasjon. Men hvis hun fungerer bra for deg, så kos deg med en herlig turkompis!
    Det er godt å ha det ogsåSmile
    Hundeheidi
    Hundeheidi


    Antall Innlegg : 21
    Join date : 31.03.2008
    Age : 33
    Bosted : Drammen

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Hundeheidi Ons Apr 02, 2008 12:29 am

    Peico skrev:
    Hundeheidi skrev:Planen med Elwira var egentlig å få en turkompiss og en konkurranse og treningshund. konkurransehund ble det ikke av henne, men det er nok fordi jeg ikke klarer å motivere skikkelig! Ellers har hun blitt en "lettere" hund enn jeg hadde regna med. Jeg var forbredt på en tøff valpetid, og en skikkelig slitsom pubertetsfrøken.Veel, ingen av delene kom. Elwira har faktisk vært rolig og grei hele tiden (selv om hun kan være innmarri frekk, men hvem kan ikke det? tongue ). Det eneste hun har gjort galt i de fire årene er å dele en 50 lapp i to med tenna, drømmehund! Hehe..
    Treningen har ikke blitt sånn jeg hadde håpet. Det skyldes nok at Elwira kun er med på å trene når hun selv vil, aldri ellers.. Og da er det også ikke alle øvelsene som passe for henne den dagen, ikke lett det der nei. Turhunden har hun virkelig blitt som forventet! Vi har vel klart de kravene jeg satt til meg selv før jeg kjøpte henne, og kanskje blitt enda flinkere med skogturer og fjellturer.
    Jeg vil vel si at jeg aldri har trengt å gå inn og være så konsekvent med henne. Om det er noe hun har gjort feil holder ett rolig nei, også skjer det aldri igjen. Konsekvent er jeg vel i trening, og der det trengs men det er sjeldent. Høres merkelig ut, men ja..


    Er jeg egentlig innenfor tema nå? Ble plutselig usikker Rolling Eyes

    Elwira høres ut som ei frøken som har staheten og egenrådigheten! Vil jeg ikke, nei så vil jeg ikke!
    Hvis du er interesert i trening kan du trene på motivasjon. Men hvis hun fungerer bra for deg, så kos deg med en herlig turkompis!
    Det er godt å ha det ogsåSmile

    Sta og egenrådig er bare fornavnet! Razz Motivasjon trener vi masse med. Og hun har faktisk blitt mye bedre! Det som er vansklig er at hun er kresen i matveiene og liker ikke å leke. Men de siste mnd har jeg klart å vende litt opp på det med leking. Jeg har nå klart å lære henne at to leker er morsomme, men disse kan ikke brukes opp så er fremdeles vanskelig med motivasjoen. Så det går rett vei! Very Happy
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Peico Lør Jan 17, 2009 1:14 pm

    Nå har min valp blitt 2 år.
    Først nå føler jeg at han er voksen.
    Han var valpete lenge.
    Jeg merker jeg ikke trener så mye som før, jeg slapper mer av sammen med han. Og nå som jeg har to, har jeg liksom ikke like mye tid til trening som før.
    Men jeg savner å trene, så når snøen forsvinner skal vi nok starte på nytt i hundeklubben!

    Men vi går turer, og hele tiden blir det jo komunikasjon mellom hunder og fører.

    Jeg har fått en hund som ikke er så militærlydig, men morsom kar som vet hva han vil! Han funker veldig fint på spor, han stikker ikke av, han liker å erte og leke og er mye mer kosete og lat inne. Så jo, han er absolutt en hund jeg trives med!
    Nå er han min første terrier og jeg ante jo ikke helt hva jeg gikk til!
    Men jeg er absolutt ikke skuffet over rasen!
    Men det er ikke en hund for hvem som helst!

    Det som er mål nå, det er å trene den nye hunden til å ikke stikke av.
    Og inkalling med forstyrrelser
    og agillity og bli...
    Det er det vi skal jobbe med i vår, sommer, høst.

    Sponsored content


    Valp til voksen Empty Re: Valp til voksen

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Tor Mai 02, 2024 12:41 am