Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 32 den Søn Okt 20, 2013 8:08 pm


2 posters

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Carlos
    Carlos


    Antall Innlegg : 74
    Join date : 18.01.2009
    Bosted : Vestfold

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Carlos Man Aug 31, 2009 2:59 pm

    Nå har jeg vært mildt sagt sint.

    Før i dag sto jeg ute og prata med postbudet, kjenner henne fra før så vi tok oss litt tid.
    Bare til opplysning nå har vi hatt ferie i 4 uker så han har gått sammen med meg og sambo og fått veldig mye oppmerksomhet.
    OK, så gikk jeg inn, da hadde Carlos tatt 4 brikker for og ha glass og kaffekopper på.
    3 mista han da jeg kom inn, den fjerde ville han ikke gi fra seg.
    Jeg ble sint og tok han i nakken. Neida, han knurra og bjeffa og flekka tenner.
    "banneord" og tok tak i "kinnskjegget" på han, han glefsa etter meg og jeg fikk den "ripa" i armen. Jeg mer sint og han bjeffa og slapp brikka, og ga seg helt og holdent.
    Så legger han seg langflat. Han får skryt av meg at han var flink gutt.
    Så, gjorde jeg dette riktig. Kan jo ikke bare la han få brikke, fordi det er lettere og kjøpe ny?

    Har nå vært ute på butikken osv. Kommer hjem, har han tatt alle sprøytespissene mine med esken. Det var esken som var morsom, ikke spissene, de har han ikke rørt. Trodde jeg hadde satt dette langt nok inn på benken. Så hadde han tømt vannskåla si. Det var vann over halve kjøkkenet. Så ut som han hadde laga skøytebane Smile
    Gjorde jeg det riktige da? Jeg sa ingenting.
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Re: Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Peico Tir Sep 01, 2009 12:38 am

    hehe, unskyld at jeg ler, hehe. Men du har en hund i sin verste pubertet.
    Carlos er frisk og gjør det han naturlig skal i den alderen. Han er gutt og du er jente, ergo vil han hele tiden prøve å klatre over deg i rangstigen.

    Det er ingen fasitt på hvordan takle det, men det du gjorde helt rett, det var å si klart og tydelig i fra, det her finner du deg IKKE i! Og han fikk ros da han gav seg.

    MEN; jeg ville prøvd å ta brikken tilbake uten å være sint, men rolig og bestemt, du må ikke vise at du mister kontrollen. Jeg hadde også gitt en godbit/leke i bytte.
    Da er det større sjans for at han ikke ødelegger. Peico kommer til meg med det han har stjelt, viser det stolt, så sier jeg flink gutt og får tilbake kniver, ostehøvler, lommebok oev, hva han finner. Kjefter jeg og blir sint så blir han sint å glefser, jeg VET at hunden er sterkest om de vil, så gidder ikke ta den kampen. Jeg velger å være rolig og rettferdig.

    Men sprøytespisser, nevner her at du har diabetes, hvis folk begynner å lure, *le*
    Det er uansett ikke hundesnack! Så bra han lot de være å heller fortærer eska!

    Kos deg med "tenåring" i hus!!! Jeg kan trøste deg med at det går over, men det blir sikkert flere overraskelser i fremtiden.
    Carlos
    Carlos


    Antall Innlegg : 74
    Join date : 18.01.2009
    Bosted : Vestfold

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Re: Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Carlos Tir Sep 01, 2009 10:20 am

    Nå ler jeg............jo jeg har merka at krabaten er blitt tenåring. please
    Har prøvd med en rolig tone og nesten bedt på mine knær, men bytte vil han ikke,
    og derfor blir jeg så sint.
    Når jeg sier: Takk, kan jeg få, bare kikker han stygt på meg og ødelegger bevist.

    Uansett, han er da go' da.

    PS: tenkte ikke på og si at jeg har diabetes, fint du sa det Peico Smile
    Carlos
    Carlos


    Antall Innlegg : 74
    Join date : 18.01.2009
    Bosted : Vestfold

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Re: Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Carlos Lør Sep 05, 2009 8:56 am

    Så beit han meg igjen. Fordi jeg skulle ta noe fra han som han ikke fikk lov og ta.
    Jeg ble helt satt ut og tårene bare rant, for det gjorde virkelig vondt.
    Carlos ble helt stille og beveget seg ikke da jeg begynte og grine.

    Må tenke nytt og ikke miste tålmodigheten.
    Samboer sitter og leser hva vi burde gjøre. Vi har nok tatt han på feil måte.
    Innser at vi ikke har sett på signalene fra han.
    Vi leser videre hva vi kan gjøre.

    Så blodig tommel og hovent håndledd, vi gir oss ikke.
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Re: Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Peico Lør Sep 05, 2009 12:23 pm

    Carlos skrev:Så beit han meg igjen. Fordi jeg skulle ta noe fra han som han ikke fikk lov og ta.
    Jeg ble helt satt ut og tårene bare rant, for det gjorde virkelig vondt.
    Carlos ble helt stille og beveget seg ikke da jeg begynte og grine.

    Må tenke nytt og ikke miste tålmodigheten.
    Samboer sitter og leser hva vi burde gjøre. Vi har nok tatt han på feil måte.
    Innser at vi ikke har sett på signalene fra han.
    Vi leser videre hva vi kan gjøre.

    Så blodig tommel og hovent håndledd, vi gir oss ikke.


    Dere er hundeeiere for første gang.
    Dere KAN ikke gjøre alt rett, og finne ut av alt alene, det er liksom bare fysiske lover.
    Inger er perfekte.
    Mens dere har en ung hund, før ting blir tillært fra Carlos sin side, ville jeg søkt profesjonell hjelp, vet det er en del rundt der dere bor.
    Noen som kan se på han og hans signaler, lese dere og deres signaler, det kan være en ørliten filleting. Og den lille justeringen kan bety alt. Så søk etter noen som kan komme å se på dere og han sammen. Jeg vet om en flink en i Porsgrunn. Men kommer selvsagt ikke på navnet. Ring til vetterinæren, de har ofte opplysninger.

    Sponsored content


    Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting Empty Re: Trenger råd ang. og ta fra Carlos ting og tang og andre ting

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Tor Mar 28, 2024 3:58 pm