Golden Retriever Forum

Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Golden Retriever Forum

Et forum for alle golden retriever elskere. :-D

Latest topics

» Golden ønskes kjøpt!
Innkalling EmptySøn Okt 16, 2011 12:54 am by Teck1

» Vi er ny her:)
Innkalling EmptyTir Jan 25, 2011 6:49 pm by ramowna

» Ny her,vi
Innkalling EmptyFre Okt 08, 2010 2:38 pm by Puddingen

» Mindre utgave av Golden retriever
Innkalling EmptyMan Aug 23, 2010 5:13 pm by Plantefanten

» Mira !!
Innkalling EmptyLør Aug 14, 2010 1:35 pm by Miramora

» Golden Retriver.
Innkalling EmptyFre Jul 16, 2010 2:25 am by BellisFjord

» Omplassering
Innkalling EmptyMan Apr 26, 2010 6:25 pm by bambina

» Hund og sykkel
Innkalling EmptyMan Apr 26, 2010 12:00 am by swimzy

» hvem har ett bilde som viser? (bildelek)
Innkalling EmptySøn Apr 25, 2010 11:57 pm by swimzy

Affiliates

free forum

Affiliates

free forum

Hvem er i Forumene?

Det er 1 bruker i forumet :: ingen Registrerte, ingen Skjulte og 1 Gjest

Ingen


[ View the whole list ]


Høyest antall samtidige brukere på forumet var 32 den Søn Okt 20, 2013 8:08 pm


3 posters

    Innkalling

    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Innkalling Empty Innkalling

    Poste by Marita & Vesla Man Mar 10, 2008 7:39 pm

    Hvordan sitter innkallinga på deres hund?

    Jeg kan vell være ærlig og si at jeg ikke har trent så mye på dette før 2års alder. Så ble litt problematisk. Men! Nå begynner det og sitte. På tirsdag var vi på hundtreff på SVGS. Vesla så plutselig noen eldre gutter enn meg. Ja, jeg er den yngste på det treffet der de andre er voksne. Hun gikk i allefall så hun stod omtrent halveis mellom dem og meg, det var ett lite stykke. Hun gikk løs for hun løp rundt med dem andre. Jeg ropte "Kom da Vesla" også satt de andre guttene i og plystre. Jeg ble ganske irriter. Men uff og letta jeg ble når Vesla etter noen sekunder kom bort til meg. Jeg er strålene fornøyd med resultatet av treninga og at det begynner og synes at det virker.
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by swimzy Man Mar 10, 2008 8:04 pm

    så flott å høre at innkallingen gikk bra hoppende glad , selv om de guttene holdt på å tullet!! sint

    Her i huset å var jeg veldig nøye med innkalling på Odin, så vi var veldig nøye helt fra han var liten valp.
    Men siden han ble 2 år, så er han ikke noe flink på inkalling lengre, så dette er virkelig noe vi må øve masse på!

    Vi begynner på hundetrening imorgen, så skal bli spennendes å se hvordan Odin er med innkalling på treningsplassen med så mange andre hunder rundt seg!!
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by Marita & Vesla Tir Mar 11, 2008 12:54 am

    swimzy skrev:så flott å høre at innkallingen gikk bra hoppende glad , selv om de guttene holdt på å tullet!! sint

    Her i huset å var jeg veldig nøye med innkalling på Odin, så vi var veldig nøye helt fra han var liten valp.
    Men siden han ble 2 år, så er han ikke noe flink på inkalling lengre, så dette er virkelig noe vi må øve masse på!

    Vi begynner på hundetrening imorgen, så skal bli spennendes å se hvordan Odin er med innkalling på treningsplassen med så mange andre hunder rundt seg!!

    Lykke til i morgen Very Happy
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by swimzy Tir Mar 11, 2008 3:04 am

    tuuusen takk for det!! klem
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Innkalling Empty Svar

    Poste by Marita & Vesla Tir Mar 11, 2008 10:27 am

    swimzy skrev:tuuusen takk for det!! klem

    klem

    Er det med en hundeklubb eller en organisert trening? Vi trener med hundeklubben i Larvik på Lørdagene. Egentlig utrolig lærerikt.
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Innkalling Empty Innkalling

    Poste by Peico Tor Mar 13, 2008 11:01 pm

    Nå er Peico snart 15 mnd, så merker at inkalling er ikke som den var!
    Øvet masse på den fra han var liten!

    Vi må nok bare starte på nytt, inkalling er GØY, ikke terpe og terpe sånn at hunden går lei!
    Men innkalling er noe morsomt, det skal skje noe nytt hver gang hunden kommer eller noe i den dur!
    Hvordan trente du Marit? Tydelig riktig, for Vesla var superflink!

    Jeg synes det er moro at Peico kommer til meg, selv om noe spennende skjer, som teften av rådyr, så kommer han til meg!
    Men er det mennesker/hunder, så er det veeeldig vanskelig, men til nå har vi klart oss, men jeg stoler ikke på han mer!
    Så øvelse på til!

    Swimzy og jeg trener om tirsdager i hundeklubb, så det er moro! Flink klubb!
    Larvik hundeklubb er også kjent for å være veldig bra! Kjenner flere som reiste fra Porsgrunn til Larvik for å trene, så er det vist bra i Sandefjord, men tror Larvik har styrket seg mest, hva er din erfaring?
    Marita & Vesla
    Marita & Vesla


    Antall Innlegg : 164
    Join date : 08.03.2008
    Age : 30
    Bosted : Larvik og Kvelde

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by Marita & Vesla Fre Mar 14, 2008 11:13 am

    Jeg har ikke så veldig mye erfaring fra de forskjellige hundeklubbene her i fylket. Siden vi nettopp er meldt oss inn i Larvik.

    Vi begynte på ett lukket området med innkalling. Vesla visste jeg hadde en godbit (som da var leverpostei på tubet). Jeg fikk hjelp av huseieren, som holdt Vesla og sa hva jeg skulle gjøre. Jeg løp nedover hundegården (som da er innmari stor) og ropte Vesla og gjore masse sprell for og trekke til oppmerksomheten hennes. Jeg stoppet opp når jeg kom ned i enden og Vesla kom springene etter. Det ble mye ros og jeg skulle da vise mye glede.

    Da vi trente var det også forstyrrelser rundt. De tre andre hundene som huseieren eier var inni den mellomste hundegården, og ja, var vell litt sjalu. Pluss at datteren dems på 6år løp rundt og lekte.

    Jeg håper du skjønte noe av dette Razz Men folk trener jo dette forskjellig. Og jeg fikk da hjelp som sagt... Very Happy
    avatar
    Gjest
    Gjest


    Innkalling Empty Kjempe bra at det gikk bra for deg.. Mira begynte å lære det, men så lukker hun ørene. Har prøvd det meste. Men jeg har tatt tak i det nå som hun er 2 år straks.

    Poste by Gjest Søn Mar 16, 2008 8:13 pm

    Marita & Vesla skrev:
    swimzy skrev:så flott å høre at innkallingen gikk bra hoppende glad , selv om de guttene holdt på å tullet!! sint

    Her i huset å var jeg veldig nøye med innkalling på Odin, så vi var veldig nøye helt fra han var liten valp.
    Men siden han ble 2 år, så er han ikke noe flink på inkalling lengre, så dette er virkelig noe vi må øve masse på!

    Vi begynner på hundetrening imorgen, så skal bli spennendes å se hvordan Odin er med innkalling på treningsplassen med så mange andre hunder rundt seg!!

    Lykke til i morgen Very Happy
    Very Happy Very Happy
    swimzy
    swimzy
    Admin


    Antall Innlegg : 675
    Join date : 27.02.2008
    Age : 42
    Bosted : Oppland

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by swimzy Tir Mar 18, 2008 1:36 pm

    heihei og velkommen hit tone og mira!! vink

    Så flott at du har fått take på det nå som mira snart er 2 år!! hvordan har du klart det?? fortell gjerne oss, vi trenger alle tips...det er kjekt å få!! :-)
    Peico
    Peico


    Antall Innlegg : 298
    Join date : 08.03.2008

    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by Peico Lør Apr 19, 2008 9:24 am

    Limer inn noe jeg fant på et annet forum, men det er jo nyttig for de fleste av oss!

    Jeg er IKKE noen instruktør, men kan komme med tips som jeg selv synes fungerer, og noen synspunkter på det du skriver.
    Først vil jeg ikke bruk harde metoder på en ung hund!
    En hund som drar vil dra selv om den går med strupebånd, jeg kan ikke forstå hvordan et strupebånd skal hjelpe her. Det eneste jeg kan tenke meg "hjelper" er pigghalsbånd, men det er ren skjær dyreplageri... Mye bedre å heller bare ta seg tid, ta med en bøtte med tålmodighet og trene. Alle metoder som går på utstyr mot draing i båndet er mindre heldig enn avlæring, og jeg er helt sikker på at du vil lykkes til slutt.

    Du kan kanskje begynne med å kutte ned turene litt så de ikke blir så lange, heller oftere. Ta dem som trening helt til hun går penere.
    Og deretter når det begynner å fungere, fortsett å opprettholde det dere trener på alltid, og på nye veier og steder.
    - Fortsett som du gjør, stopp når du synes båndet strammer mer enn det bør.
    - Du kan også si kort "HER", bråsnu og gå i ny retning (ikke fortere enn at hunden har en mulighet til å følge deg selvsagt), og gjøre dette såpass hyppig at oppmerksomheten hennes vender mot deg fordi du blir uforutsigbar. Belønn med en gang hun ser på deg, og når hun følger deg, gjerne med både stemme og godbit. Løs gjerne ut med lek, løpe løs eller masse ros/belønning helt til slutt.
    - Du kan stoppe underveis, kalle på hunden, be den sitte foran deg eller på plass, be den se på deg og belønn med godbit.
    - Tren på "kontakt". Hver gang hunden ser deg i øynene (ikke på godbiten i hånda di) får den belønning.
    -Tren på kontakt og evt andre små oppgaver på turen, slik at den lærer at du er absolutt til stede selv på luftturer, og at det kan skje noe moro med deg underveis. Jeg tror at dette vil kunne hjelpe. men du må være oppmerksom hele tiden, og være konsekvent, slik at hunden ikke får lov til å dra noen ganger fordi du ikke tenker over det eller orker maset. Da lærer den ikke noe av det andre du jobber med.

    OG: Ha kjempegode godbiter i lomma di, det hjelper. Frolic, sånne bittesmå "ben" i pose du får i dyrebutikk, på Kiwi eller på FK ol., Kokt skinke, gulost, pølsebiter e.l. Kall på hunden plutselig og belønn så fort den hører.

    Håper det hjelper!

    Sponsored content


    Innkalling Empty Re: Innkalling

    Poste by Sponsored content


      Klokken er: Fre Apr 19, 2024 10:47 am